"Thuis bouw je een band op met de patiënt"
Jilske zorgt voor zorg op maat in vertrouwde thuisomgeving
Betekenisvol en flexibel werk
Na een aantal jaren in de evenementensector werkzaam te zijn geweest, liet Jilske zich omscholen tot verpleegkundige. "De zorg geeft meer voldoening. In het ziekenhuis kon ik iets betekenen voor de gezondheid van iemand anders; een basisbehoefte die altijd blijft". Wel was ik na een aantal jaar in het ziekenhuis te hebben gewerkt, op zoek naar een manier om werk beter te combineren met privé, vanwege mijn opgroeiende tweeling. De functie van verpleegkundige bij BHS kwam als geroepen. Het grootste voordeel is dat ik zelf mijn agenda beheer. Daardoor ben ik flexibel".Dichter bij de patiënt
Bij Brocacef willen we daar zijn waar mensen behoefte hebben aan zorg. In elke fase van hun leven daar waar ze zich bevinden. Meestal is Jilske onderweg. Dan bezoekt ze bijvoorbeeld mensen met een ernstige vorm van migraine. Of MS-patiënten, die ze leert om zelf hun medicijnen toe te dienen met een injectiespuit. "Doordat ik patiënten in hun thuisomgeving bezoek, leer ik hen goed kennen. De arts in het ziekenhuis ziet niet hoe een jonge vrouw van 22 jaar opgesloten zit in haar kamer met alle gordijnen dicht, omdat iedere zonnestraal te veel is. Hij merkt ook niet zo snel dat er veranderingen of klachten zijn bij zijn MS-patiënten, die op regelmatige basis de medicijnen injecteren. In de thuissituatie signaleren we sneller veranderingen en klachten. En je bouwt een band op met de patiënt. Die durft dan eerder te vertellen over bijwerkingen of andere klachten".Ook voor de patiënten is deze persoonlijke zorg prettiger. "Sommige vinden het in het begin spannend; met name voor de oncologische infuuspatiënten geeft het ziekenhuis een gevoel van veiligheid. Dit veilige gevoel wordt thuis gecreëerd, waarbij de persoonlijke behandeling, het sparen van de reistijd en het beter kunnen inpassen in de dag, enorme voordelen oplevert voor de patiënt".

Alles wordt geregeld
BHS regelt de logistiek van de leveringen van materialen en medicatie. “De apotheek en de Customer Care regelen alles. Alles wordt bij de patiënt geleverd met speciaal (gekoeld) transport. Ik heb nog nooit zonder gezeten. Ons systeem rekent zelf uit wanneer nieuwe medicijnen en medische hulpmiddelen nodig zijn, daar hoef ik zelf niets voor te doen. Dat is heel fijn, want zo kan ik al mijn aandacht aan mijn patiënten geven".
Veilige zorg
Onderdeel van ons coronaprotocol is dat wij voordat een afspraak plaatsvindt telefonisch contact opnemen met de patiënt, om te vragen of de patiënt of zijn/haar huisgenoten gezondheidsklachten hebben. Als dat niet zo is en de patiënt vindt het goed, komen wij gewoon langs en nemen wij de richtlijnen van het RIVM in acht. In het begin waren er wel wat patiënten die angstig waren. Maar nu ze hebben gezien hoe serieus we omgaan met de richtlijnen, hebben ze vertrouwen en is die angst weggeëbd.”
Meer weten?
Wilt u meer weten over de dienstverlening van Brocacef Health Services (BHS)? Bijvoorbeeld over wat Jilske en haar collega's doen op het gebied van Ziekenhuisverplaatstezorg.
Neem contact met ons op