Maarssen,
11
april
2019
|
13:21
Europe/Amsterdam

BENU Apotheek behoort tot de snelst stijgende retailmerken

Het zijn vooral jonge bedrijven die sinds 2015 als retailmerk hoog scoren. In de lijst met 100 sterkste retailmerken van Nederland stijgen Coolblue (opgericht in 1999), BENU Apotheek (introductie naam in 2012) en Rituals (sinds 2000) het snelst. Dat blijkt uit de vijfde editie van het jaarlijks terugkerende Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.500 consumenten.De retailsector heeft te maken met grote veranderingen, maar de argumenten waarop de Nederlandse consument kiest voor een retailer veranderen door de jaren heen nauwelijks. De ingrediënten voor succes zijn steevast (in volgorde van belangrijkheid) een goede prijs/kwaliteitverhouding, een sympathieke uitstraling, aantrekkelijke aanbiedingen, vriendelijk personeel en een goede bereikbaarheid.

Op de lijst van sterkst stijgende retailers staat BENU Apotheek op plaats twee. Door versterking van het merk kan de keten zorgen dat de consument bewust voor BENU gaat kiezen in plaats van de dichtstbijzijnde apotheek.

Top-5 stijgers in merkkracht 2015-2019

  1. Coolblue
  2. BENU Apotheek
  3. Rituals
  4. Primera
  5. Coop

Lees hier het volledige artikel en de overige onderzoeksresultaten.